Ders Bilgileri
FOOD PROCESSING APPLICATIONS | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GMÜ451 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Aylin ALTAN METE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Gıda prosesleri sırasında uygulanan işlemlerin proses üzerine etkilerinin incelenmesi ve yeni prosesler tasarımı açısından öğrencilere bir temel ve bakış açısı verilmesi |
İçeriği | Farklı proseslerin gıda ürünleri üzerine etkileri, ısıl işlemler (haşlama, pastörizasyon ve sterilizasyon), evaporasyon, ekstrüzyon ve kurutma, fırınlama ve kızartma işlemleri, konserve ve aseptik proses uygulamaları, yeni-özgün teknolojiler (mikrodalga, radyon-frekans, ohmik ve infrared ısıtma, ultaviyole, vurgulu elektriksel alan ve yüksek basınç uygulamaları) ve gıda proseslerinde kullanımları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gıda proseslerine uygulanan işlemlerin gıda ürünlerine olan etkilerini tanır |
2 | Konserveleme ve asptik proses ısıl işlemlerinin incelenerek pastörizasyon, sterilizasyon ve ticari sterilizasyon kavramlarını açıklar |
3 | Yeni-özgün teknolojilerin gıda proseslerinde kullanımlarını tanır |
4 | Geleneksel ve yeni-özgün teknolojilerin gıda proseslerinde kullanımlarının yeni prosesler tasarımlanması açısından incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Gıda proses uygulamaları ve gıda ürünlerinde meydana gelen değişimler | Anlatım, tartışma |
3 | Haşlama, pastörizasyon ve sterilizasyon, Ödev | Anlatım, tartışma |
4 | Evaporasyon, ekstrüzyon ve kurutma | Anlatım, tartışma |
5 | Fırınlama ve kızartma | Anlatım, tartışma |
6 | Konserve ve aseptik proses uygulamaları | Anlatım, tartışma |
7 | Fabrika gezisi | Anlatım, tartışma |
8 | I. Ara sınav ve Ara sınav sorularının tartışılması | Yazılı Sınav |
9 | Gıda prosesinde yenilikçi teknolojileri kullanılması | Anlatım, tartışma |
10 | Mikrodalga ve radyo-frekans ısıtma | Anlatım, tartışma |
11 | Ohmik ısıtma, Ara Proje | Anlatım, tartışma |
12 | İnfrared ısıtma, Ödev | Anlatım, tartışma |
13 | Ultraviyole ve vurgulu elektriksel alan uygulamaları | Anlatım, tartışma |
14 | Yüksek basınç uygulamaları | Anlatım, tartışma |
15 | II. Ara sınav ve Ara sınav sorularının tartışılması | Anlatım, tartışma, Yazılı Sınav |
16 | Son Sınav | Yazılı Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Brennan, J.G. 2006. Food Processing Handbook. Wiley-VCH GmbH & Co. KGaA, Weinheim. | ||
2 | Barbosa-Canovas, G.V. et al. 2000. Novel Food Processing Technologies, CRC Press, Boca Raton, FL. | ||
3 | Singh, R.P. 2001. Introduction to Food Engineering, CRC press, Academic Press, San Diego, CA. | ||
4 | Fellows, P.J. 2000. Food Processing Technology - Principles and Practice, 2nd ed. Woodhead Publishing, Cambridge, U.K. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.12 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.13 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.1 | 9 | 1. Ara Proje |
4 | 0.02 | 3 | 1. Ödev |
5 | 0.03 | 3 | 2. Ödev |
6 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gıda proseslerine uygulanan işlemlerin gıda ürünlerine olan etkilerini tanır | 4 | 1͵2͵3͵4͵6 |
2 | Konserveleme ve asptik proses ısıl işlemlerinin incelenerek pastörizasyon, sterilizasyon ve ticari sterilizasyon kavramlarını açıklar | 4 | 1͵2͵4͵6 |
3 | Yeni-özgün teknolojilerin gıda proseslerinde kullanımlarını tanır | 4͵9 | 1͵2͵3͵5͵6 |
4 | Geleneksel ve yeni-özgün teknolojilerin gıda proseslerinde kullanımlarının yeni prosesler tasarımlanması açısından incelenmesi | 3͵4͵7͵9 | 1͵2͵3͵5͵6 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 3 | 12 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
7 | Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 1 | 2 |
10 | Ara Proje | 1 | 5 | 5 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
114 |