Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DEVELOPMENT OF READING AND WRITING SKILLS I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
YDI107 Güz 3 0 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Dr. F. Banu Tümay
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı İngilizce okuduğunu anlama becerilerin geliştirilmesi İngilizce yazma becerilerin geliştirilmesi İngilizce duyduğunu anlama becerilerin geliştirilmesi İngilizce konuşma becerilerin geliştirilmesi
İçeriği İngilizce okuma, yazma, dinleme, konuşma becerileri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 ÖÇ-1. İngilizce okuma parçalarını anlayabilecek,
2 ÖÇ-2. İngilizce makale yazabilecek,
3 ÖÇ-3. İngilizce duyduğunu anlayabilecek,
4 ÖÇ-4. Topluluk içerisinde İngilizce konuşabilecek,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tense review Örnek cümle ve alıştırmalar
2 Tense review Örnek cümle ve alıştırmalar
3 Combining the sentences (complex and compound sentences) Örnek cümle ve alıştırmalar
4 Combining the sentences (complex and compound sentences) Paragraph elements Örnek cümle ve alıştırmalar
5 Cultural Rules (main idea) Örnek cümle ve alıştırmalar
6 The Land of Smiles (Main idea/ subject verb agreement) Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
7 Four Animals or One? (Topic and Topic sentence) Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
8 The Beautiful Stranger (punctuation/ writing topic sentences) Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
9 Ara Sınav Ölçme Ve Değerlendirme
10 Science in the Kitchen (compound sentences) Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
11 The Art of Food (Emphasis on the paragraph elements) Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
12 Memory Methods Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
13 Smell Memory and Sales (using different tenses in writing) Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
14 Globalization Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
15 Fair trade Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma
16 Son Sınav Ölçme ve değerlendirme

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 S. Philpot and L.Curnick, Academic Skills, Level 3, Oxford, USA.
2 Lynn Bonesteel, 2010. From Reading to Writing 1. Pearson and Longman
3

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 ÖÇ-1. İngilizce okuma parçalarını anlayabilecek, 7 1͵2
2 ÖÇ-2. İngilizce makale yazabilecek, 7 1
3 ÖÇ-3. İngilizce duyduğunu anlayabilecek, 7 1͵2
4 ÖÇ-4. Topluluk içerisinde İngilizce konuşabilecek, 7 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 18 18
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 4 4
94