Ders Bilgileri
DEVELOPMENT OF READING AND WRITING SKILLS I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
YDI107 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Dr. F. Banu Tümay |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İngilizce okuduğunu anlama becerilerin geliştirilmesi İngilizce yazma becerilerin geliştirilmesi İngilizce duyduğunu anlama becerilerin geliştirilmesi İngilizce konuşma becerilerin geliştirilmesi |
İçeriği | İngilizce okuma, yazma, dinleme, konuşma becerileri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | ÖÇ-1. İngilizce okuma parçalarını anlayabilecek, |
2 | ÖÇ-2. İngilizce makale yazabilecek, |
3 | ÖÇ-3. İngilizce duyduğunu anlayabilecek, |
4 | ÖÇ-4. Topluluk içerisinde İngilizce konuşabilecek, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tense review | Örnek cümle ve alıştırmalar |
2 | Tense review | Örnek cümle ve alıştırmalar |
3 | Combining the sentences (complex and compound sentences) | Örnek cümle ve alıştırmalar |
4 | Combining the sentences (complex and compound sentences) Paragraph elements | Örnek cümle ve alıştırmalar |
5 | Cultural Rules (main idea) | Örnek cümle ve alıştırmalar |
6 | The Land of Smiles (Main idea/ subject verb agreement) | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
7 | Four Animals or One? (Topic and Topic sentence) | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
8 | The Beautiful Stranger (punctuation/ writing topic sentences) | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
9 | Ara Sınav | Ölçme Ve Değerlendirme |
10 | Science in the Kitchen (compound sentences) | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
11 | The Art of Food (Emphasis on the paragraph elements) | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
12 | Memory Methods | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
13 | Smell Memory and Sales (using different tenses in writing) | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
14 | Globalization | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
15 | Fair trade | Okuma, Tartışma, Kelime Bil., Yazma |
16 | Son Sınav | Ölçme ve değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | S. Philpot and L.Curnick, Academic Skills, Level 3, Oxford, USA. | ||
2 | Lynn Bonesteel, 2010. From Reading to Writing 1. Pearson and Longman | ||
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | ÖÇ-1. İngilizce okuma parçalarını anlayabilecek, | 7 | 1͵2 |
2 | ÖÇ-2. İngilizce makale yazabilecek, | 7 | 1 |
3 | ÖÇ-3. İngilizce duyduğunu anlayabilecek, | 7 | 1͵2 |
4 | ÖÇ-4. Topluluk içerisinde İngilizce konuşabilecek, | 7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
94 |