Ders Bilgileri
GIDA TEKNOLOJİSİ III | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GMÜ416 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr. Salih AKSAY |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yiyecek ve içeceklerin üretiminde kullanılan geleneksel ve modern biyoteknolojik yöntemlerin anlaşılması. Gıda endüstrisinde biyoteknoloji uygulamalarının güvenliği. |
İçeriği | Mayalara dayalı süreçler ve ürünler. Bakterilere dayalı süreçler ve ürünler. Diğer organizmalara dayalı süreçler ve ürünler. Hayvan ve bitki biyoteknolojisi, genetiği değiştirilmiş organizmalar. Yasal düzenlemeler ve gıda güvenliği. Geleneksel fermentasyon ürünleri. Atık ve yan ürünlerin biyoteknolojik yöntemlerle değerlendirilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
9 | Öğrenciler gıda endüstrisinde yaygın olan fermentasyon proseslerini bilmeli, her fermentasyon prosesi için endüstriyel boyutta nitel ve nicel akım şemasını çizebilmeli, seçilen işlemler için kütle ve enerji denkliklerini yapabilmeli. |
10 | Öğrenciler geleneksel bir gıda fermentasyon prosesini endüstriyel boyuta uyarlayabilmeli, ilgili nitel ve nicel akım şemasını oluşturabilmeli, proses ile ilgili seçilen bir işlem için kütle ve enerji denkliklerini yapabilmeli. |
11 | Öğrenciler seçilen bir fermentasyon prosesi ile ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilmeli. |
4 | Öğrenciler gıda endüstrisinde yaygın olan fermentasyon proseslerini bilmeli, her fermentasyon prosesi için endüstriyel boyutta nitel ve nicel akım şemasını çizebilmeli, seçilen işlemler için kütle ve enerji denkliklerini yapabilmeli. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, mayalara dayalı süreçler ve ürünler: gıda mayaları | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
2 | Mayalara dayalı süreçler ve ürünler: Alkollü içecekler, ekmek ve ilişkili ürünler | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
3 | Bakterilere dayalı süreçler ve ürünler: Süt ürünleri, et ve balık ürünleri | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
4 | Bakterilere dayalı süreçler ve ürünler: Sebzeler, sirke ve diğer asitler | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
5 | Diğer organizmalara dayalı süreçler ve ürünler: Enzimler ve gıda endüstrisindeki uygulamaları | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
6 | Diğer organizmalara dayalı süreçler ve ürünler: Tatlandırıcılar; aroma maddeleri ve amino asitler; vitaminler; mantarlar; kakao, çay ve kahve fermentasyonu | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
7 | ARA SINAV | Yazılı sınav |
8 | Hayvan biyoteknolojisi: Transjenik hayvanlar ve hayvan doku kültürü; hayvan biyoteknolojisinin uygulanması | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
9 | Bitki biyoteknolojisi: Bitkilerin genetik mühendisliği; metodoloji; genetiği değiştirilmiş bitki örnekleri | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
10 | Genetiği değiştirilmiş gıdalar ve gıda güvenliği: Genetiği değiştirilmiş gıdaların güvenlik değerlendirmesi; etiketleme ve genetiği değiştirilmiş gıdanın belirlenmesi | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
11 | Genetiği değiştirilmiş gıdalar ve gıda güvenliği: Genetiği değiştirilmiş gıdaların tüketici kabul edilebilirliği; değişik ülkelerde GDOlu gıdalarla ilgili yasalar, düzenlemeler | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
12 | Geleneksel fermente gıda ürünleri | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
13 | Geleneksel fermente gıda ürünleri | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
14 | Gıda endüstrisi atık ve yan ürünlerinin değerlendirilmesi ve arıtımında fermentasyon tekniklerinin kullanımı | Anlatım, tartışma, proje üzerinde örnek çalışma |
15 | ||
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Shetty, K. Food Biotechnology (2nd ed.) CRC press/Taylor & Francis 2003 | ||
2 | Gutierrez-Lopez, G.F. and Barbosa-Canovas, G.V. Food Science and food Biotechnology CRC press 2003 | ||
3 | Lee, B.H. Fundamentals of food Biotechnology Wiley-VCH 1996 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.2 | 9 | 1. Ara Proje |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
9 | Öğrenciler gıda endüstrisinde yaygın olan fermentasyon proseslerini bilmeli, her fermentasyon prosesi için endüstriyel boyutta nitel ve nicel akım şemasını çizebilmeli, seçilen işlemler için kütle ve enerji denkliklerini yapabilmeli. | ||
10 | Öğrenciler geleneksel bir gıda fermentasyon prosesini endüstriyel boyuta uyarlayabilmeli, ilgili nitel ve nicel akım şemasını oluşturabilmeli, proses ile ilgili seçilen bir işlem için kütle ve enerji denkliklerini yapabilmeli. | ||
11 | Öğrenciler seçilen bir fermentasyon prosesi ile ilgili kapsamlı bir sunum hazırlayabilmeli. | ||
4 | Öğrenciler gıda endüstrisinde yaygın olan fermentasyon proseslerini bilmeli, her fermentasyon prosesi için endüstriyel boyutta nitel ve nicel akım şemasını çizebilmeli, seçilen işlemler için kütle ve enerji denkliklerini yapabilmeli. |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 11 | 11 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 10 | 10 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |