Ders Bilgileri
GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE TEMEL İŞLEMLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GMÜ302 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. T. Koray PALAZOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin, ısı ve kütle transferi mekanizmalarını gıda prosesleri açısından anlayabilmeleri, bir gıda prosesini matematiksel olarak tasarlayabilmeleri ve temel işlemlerin kullanıldığı proseslerin performansını değerlendirebilmeleri amacıyla gerekli temellerin verilmesi |
İçeriği | Isıl işlemler, psikrometrik kart, kurutma, evaporasyon, dondurma-çözdürme, kristalizasyon, ekstraksiyon, distilasyon, absorpsiyon-adsorpsiyon, karıştırma, filtrasyon ve boyut küçültme gibi gıda proseslerinde uygulanan temel işlemlerin matematiksel olarak incelenmesi ve gerekli analiz ve hesaplamaların yapılabilmesi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | ÖÇ-1. Gıda proseslerinde uygulanan ısıl işlemlerin temel ilkelerini kavrayabilme |
2 | ÖÇ-2. Isıl işlemlerde sterlizasyon değeri hesaplamalarını yapabilme |
3 | ÖÇ-3. Psikrometrik kart ve gıda kurutma işlemlerinde kullanımı |
4 | ÖÇ-4. Kurutma, dondurma ve evaporasyon işlemlerinin temel ilkelerini anlama |
5 | ÖÇ-5. Kurutma, dondurma ve evaporasyon problemlerini temel transport ilkelerini kullanarak çözebilme |
6 | ÖÇ-6. Ayırma işlemlerinin temel meknizmasını anlama |
7 | ÖÇ-7. Ayırma işlemlerinin gıda proseslerinde kullanımları hakkında bilge edinme |
8 | ÖÇ-8. Gıda proseslerini, uygulanan temel işlemler açısından analiz edebilme ve bu proseslerde karşılaşılan problemleri çözebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Isıl işlemler | Anlatım, tartışma, problem çözme |
3 | Isıl işlemler | Anlatım, tartışma, problem çözme |
4 | Psikrometri ve kurutma | Anlatım, tartışma, problem çözme |
5 | Psikrometri ve kurutma | Anlatım, tartışma, problem çözme |
6 | Evaporasyon | Anlatım, tartışma, problem çözme |
7 | Evaporasyon | Anlatım, tartışma, problem çözme |
8 | I. Ara sınav ve Ara sınav soru çözümleri | |
9 | Dondurma - çözdürme | Anlatım, tartışma, problem çözme |
10 | Kristalizasyon | Anlatım, tartışma, problem çözme |
11 | Ekstraksiyon ve leaching | Anlatım, tartışma, problem çözme |
12 | Distilasyon | Anlatım, tartışma, problem çözme |
13 | Absorpsiyon ve adsorpsiyon | Anlatım, tartışma, problem çözme |
14 | Karıştırma, filtrasyon ve boyut küçültme | Anlatım, tartışma, problem çözme |
15 | II. Ara sınav ve Ara sınav soru çözümleri | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.15 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.02 | 6 | 1. Kısa Sınav |
4 | 0.03 | 6 | 2. Kısa Sınav |
5 | 0.01 | 3 | 1. Ödev |
6 | 0.01 | 3 | 2. Ödev |
7 | 0.01 | 3 | 3. Ödev |
8 | 0.02 | 3 | 4. Ödev |
9 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | ÖÇ-1. Gıda proseslerinde uygulanan ısıl işlemlerin temel ilkelerini kavrayabilme | 1͵2 | 1͵5͵9 |
2 | ÖÇ-2. Isıl işlemlerde sterlizasyon değeri hesaplamalarını yapabilme | 1͵2 | 1͵5͵9 |
3 | ÖÇ-3. Psikrometrik kart ve gıda kurutma işlemlerinde kullanımı | 1͵2 | 1͵3͵6͵9 |
4 | ÖÇ-4. Kurutma, dondurma ve evaporasyon işlemlerinin temel ilkelerini anlama | 1͵2 | 1͵3͵6͵9 |
5 | ÖÇ-5. Kurutma, dondurma ve evaporasyon problemlerini temel transport ilkelerini kullanarak çözebilme | 1͵2 | 2͵6͵9 |
6 | ÖÇ-6. Ayırma işlemlerinin temel meknizmasını anlama | 1͵2 | 2͵4͵9 |
7 | ÖÇ-7. Ayırma işlemlerinin gıda proseslerinde kullanımları hakkında bilge edinme | 1͵2 | 2͵7͵8͵9 |
8 | ÖÇ-8. Gıda proseslerini, uygulanan temel işlemler açısından analiz edebilme ve bu proseslerde karşılaşılan problemleri çözebilme | 1͵2͵3͵4 | 2͵8͵9 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
7 | Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
9 | Ödev | 4 | 3 | 12 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
106 |