Ders Bilgileri
FLUID MECHANICS | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GMÜ252 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. T. Koray Palazoğlu |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerinin verilmesi, fizik ve matematik ilkelerinin kullanılarak akışkanların hareketinin incelenmesi, öğrenilen teorik bilgilerin ekipman ve proses tasarımı için kullanılması |
İçeriği | Akışkan statiği, akışkan dinamiği, akış tipleri, akışkan tipleri, enerji denkliği, sürtünme kayıpları, pompa gücü hesaplaması |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini tanır |
2 | Akışı etkileyen faktörleri tanır |
3 | Viskoziteyi ve önemini açıklayabilme |
4 | Akışkan ve akış tipin açıklayabilme |
5 | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini kullanarak akışı çözümleyebilme |
6 | Gıda sanayinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği problemlerini çözebilme |
7 | Viskozite ölçümü ve akışı görünürleştirme yöntemlerini açıklayabilme |
8 | Tipik bir sürekli gıda işleme sisteminin bileşenlerini açıklayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, Akışkan statiği | Anlatım, tartışma |
2 | Akışkan statiği - Manometreler, Akışkan dinamiği - Akışa etki eden faktörler | Anlatım, tartışma, problem çözme |
3 | Viskozitenin tanımı, kayma hızı, akış tipleri, akışkan tipleri, Kısa sınav | Anlatım, tartışma, problem çözme, laboratuvar uygulaması |
4 | Tam gelişmiş katmanlı akış (Newtonumsu akışkan) | Anlatım, tartışma, problem çözme |
5 | Kuvvet denkliği, kayma gerilimi, hız profili | Anlatım, tartışma, problem çözme |
6 | Maksimum hız, ortalama hız, hacimsel akış hızı, Kısa sınav | Anlatım, tartışma, problem çözme |
7 | Tutma tüpü uzunluğunun hesaplanması, Sıcaklığın viskozite üzerine etkisi | Anlatım, tartışma, problem çözme |
8 | I. Ara sınav, Ödev | |
9 | Newtonumsu olmayan akışkanlar, Tam gelişmiş katmanlı akış (Newtonumsu olmayan akışkan), Görünür viskozitenin tanımı | Anlatım, tartışma, problem çözme |
10 | Akışkan tipinin belirlenmesi (kayma hızı-kayma gerilimi grafiği), Kargaşalı akış | Anlatım, tartışma, problem çözme |
11 | Kargaşalı akış – maksimum hız, Sürtünme kayıpları, sürtünme faktörü | Anlatım, tartışma, problem çözme |
12 | Sürtünme kayıpları – Moody Diyagramı, Enerji Denkliği – Bernoulli Denkliği | Anlatım, tartışma, problem çözme |
13 | II. Ara sınav, Ödev | |
14 | Mekanik enerji denkliği | Anlatım, tartışma, problem çözme |
15 | Pompa gücü hesaplamaları, Teknik gezi, Ödev | Anlatım, tartışma, problem çözme, saha çalışması |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Fluid mechanics: Fundamentals and applications | Çengel, Y.A., Cimbala, J.M. 2006. Fluid mechanics: Fundamentals and applications. 1st ed. McGraw-Hill. | Referans |
2 | A Brief Introduction to Fluid Mechanics | Young, D.F., Munson, B.R. and Okiishi, T.H. 2001. A Brief Introduction to Fluid Mechanics. 2nd ed. Wiley Publishers. | Önerilen kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.15 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.02 | 6 | 1. Kısa Sınav |
4 | 0.02 | 6 | 2. Kısa Sınav |
5 | 0.02 | 3 | 1. Ödev |
6 | 0.02 | 3 | 2. Ödev |
7 | 0.02 | 3 | 3. Ödev |
8 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini tanır | 1͵2 | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 |
2 | Akışı etkileyen faktörleri tanır | 1͵2 | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 |
3 | Viskoziteyi ve önemini açıklayabilme | 1͵2 | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 |
4 | Akışkan ve akış tipin açıklayabilme | 1͵2͵3 | 1͵2͵4͵6͵8 |
5 | Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini kullanarak akışı çözümleyebilme | 1͵2͵3 | 1͵2͵4͵6͵7͵8 |
6 | Gıda sanayinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği problemlerini çözebilme | 1͵2͵3͵4 | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8 |
7 | Viskozite ölçümü ve akışı görünürleştirme yöntemlerini açıklayabilme | 1͵2͵3 | 2͵4͵6͵7͵8 |
8 | Tipik bir sürekli gıda işleme sisteminin bileşenlerini açıklayabilme | 4͵9͵12 | 2͵7͵8 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
7 | Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
9 | Ödev | 3 | 2 | 6 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
136 |