Ders Bilgileri
GIDALARIN DUYUSAL KONTROLÜ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GDT 220 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Serpil Yalım Kaya |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı öğrenciye duyusal analiz yöntemlerini, analiz sonuçlarının değerlendirilmesini ve bu konudaki gelişmeleri öğretmek. |
İçeriği | Duyusal analizin ilkeleri, duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler, panelist seçimi ve eğitimi, duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması konularını içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Duyusal analiz için hazırlanacak örneklerin, uygun soruları ve şıkları hazırlayabilmek |
2 | Analiz sonucunda çıkan değerleri değerlendirebilmek ve sonuçları rapor edebilmek |
3 | Duyusal analiz için uygun laboratuar koşullarını sağlayabilmek |
4 | Duyusal analiz için uygun laboratuar koşullarını sağlayabilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Duyusal analizin ilkeleri | Anlatım, tartışma |
2 | Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, | Anlatım, tartışma |
3 | Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, | Anlatım, tartışma |
4 | Panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler, | Anlatım, tartışma |
5 | Panelist seçimi ve eğitimi, duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması, | Anlatım, tartışma |
6 | Uygun formların ve skorlamanın yapılması | Anlatım, tartışma |
7 | Eşik değerinin belirlenmesi, | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Eşik değerinin belirlenmesi | Anlatım, tartışma |
10 | Tekstür analizi | Anlatım, tartışma |
11 | Renk ve görünüş analizi | Anlatım, tartışma |
12 | Kabul ve tercih analiz yöntemleri | Anlatım, tartışma |
13 | Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesi, | Anlatım, tartışma |
14 | Tanımlayıcı analiz ve gıda tasarımında kullanımı, | Anlatım, tartışma |
15 | Duyusal analiz tekniklerindeki gelişmeler | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Gıdalarda Duyusal Değerlendirme Prof.Dr.Tomris Altuğ, Yrd.Doç.Dr.Yeşim Elmacı Sidas yayınları 2005 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Duyusal analiz için hazırlanacak örneklerin, uygun soruları ve şıkları hazırlayabilmek | 1͵4 | 1͵2 |
2 | Analiz sonucunda çıkan değerleri değerlendirebilmek ve sonuçları rapor edebilmek | 1͵4 | 1͵2 |
3 | Duyusal analiz için uygun laboratuar koşullarını sağlayabilmek | 1͵4 | 1͵2 |
4 | Duyusal analiz için uygun laboratuar koşullarını sağlayabilmek | 1͵4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |