Ders Bilgileri
FRANSIZCA-2 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SYD401 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğretim Görevlisi Fahriye ÇAKIR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | A1 Düzeyinde Fransızca edim ve edincinin öğrencilere kazandırılması. |
İçeriği | Fransız dili'nin A1 düzeyinde, 4 temel beceri çerçevesinde, interaktif bir şekilde öğretilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Dili temel düzeyde kullanır |
2 | Temel düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurar |
3 | Fransız Kültürünü Tanır |
4 | Fransızca cümleleri anadiline çevirir. |
5 | Temel düzeyde okuduğu metinleri açıklar |
6 | Kelimeleri doğru telaffuz eder |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Se Présenter,L'Alphabet, Les Verbes être et avoir | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
2 | Faire Connaissance, Dire la Nationalité | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
3 | Les Adjectifs de Nationalité, Présenter Quelqu'un | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
4 | Phonétique,Connaître les Noms de Pays, Les Genres des Noms de Pays | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
5 | Identifier des Nombres | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
6 | La Communication à la Classe | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
7 | Les Activités de Cahier D'Activités (Unité Zéro) | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Contacts, Phonétiques,L'Usage de tu et de vous (activité culturtelle) | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
10 | Former le Profil sur l'Internet, l'emploi de la négation ne...pas | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
11 | L'Adjectif Possessif | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
12 | L'Article Indéfini | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
13 | Demander des Informations, Le Présent des Verbes en –er | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
14 | Comprendre/Dire des Coordonnées,Les Prépositions+ Noms de Pays Pour Indiquer le Pays Domicile | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
15 | Les Activités de Cahier D'Activités (Unité 1) | Anlatım, Sınıf İçi Etkinlikler |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Alter Ego+ A1 | Berthet,A., et des Autres, 2012,Paris: Hachette Livre | Becherelle la conjugaison pour tous,2009, Paris:Hatier |
2 | Alter Ego + A1 Cahier D'Activités | Berthet,A., et des Autres, 2012,Paris: Hachette Livre | Le Robert Micro poche,Rey,A. (ed), Paris: Le Robert |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Dili temel düzeyde kullanır | 4͵11 | 1͵2 |
2 | Temel düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurar | 4͵11 | 1͵2 |
3 | Fransız Kültürünü Tanır | 3͵4͵7͵11 | 1͵2 |
4 | Fransızca cümleleri anadiline çevirir. | 4͵9͵11 | 1͵2 |
5 | Temel düzeyde okuduğu metinleri açıklar | 4͵11 | 1͵2 |
6 | Kelimeleri doğru telaffuz eder | 4͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |