Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MESLEKİ DİL6
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GST401 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğrt. Gör. Dr. Yaşam Umut Bıldırcın
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Başarılı bir akademik çalışma için ihtiyaçları olan gerekli becerileri öğreterek araştırmalarındaki, iş hayatındaki verimliliğini arttırmak. Öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini geliştirmek ve onları seçtikleri çalışma alanına (gastronomi) ait teknik terimler ile donatmak.
İçeriği Öğrencilerin izleyen alanlarda beceri geliştirmelerini sağlamak; yazmak, okumak, iletişim, çalışma becerileri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İngilizce doğru telaffuz becerisini elde eder.
2 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar.
3 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurar.
4 En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanır.
5 Basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma Anlatım
2 Okuma Anlatım
3 Relative Clause Anlatım
4 Relative Clause Anlatım
5 Dinleme, konuşma Anlatım
6 Bağlaçlar Anlatım
7 Tekrar Anlatım
8 Ara Sınav Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi Anlatım
10 Okuma Anlatım
11 “Gerund” Anlatım
12 “Infinitive” Anlatım
13 Dinleme, konuşma Anlatım
14 Bağlaçlar Anlatım
15 Tekrar Anlatım
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İnternetten erişilebilir materyaller, Cd’ler ve diğer kaynaklar.
2 Flash on English for Cooking, Catering & Reception. Morris. ELI.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İngilizce doğru telaffuz becerisini elde eder. 11 1͵2
2 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar. 11 1͵2
3 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurar. 11 1͵2
4 En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanır. 11 1͵2
5 Basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder. 11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
15 Son Sınav 1 4 4
50