Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GENEL PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GST313 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğrt. Üyesi Ozan GÜLER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kavramları, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, pazar türleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama karması elemanlarını kavramalarını sağlamaktır.
İçeriği Ders esas itibariyle, genel pazarlama konularının incelenmesini kapsar. Konular; pazarlamanın gelişimi; pazarlama çevresi; pazarlama bilgi sistemi, tüketici ve örgütsel pazarlar ve davranışları; pazar bölümlendirme ve hedef pazarlama; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma karmalarının incelenmesi; pazarlama yönetiminde organizasyon kapsamında ele alınır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama dinamiğini kavrama ve alanla ilişkilendirebilme
2 Çevresel faktörleri gözeterek strateji belirleyebilme
3 Tüketici davranışının takibinde gözetilmesi gereken konuları yorumlama
4 Fiyatlama süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi Anlatım ve tartışma
2 Pazarlama çevresi ve çevresel faktörlerin incelenmesi Anlatım ve tartışma
3 Pazarlama bilgi sistemi Anlatım ve tartışma
4 Tüketici pazarlarının incelenmesi Anlatım ve tartışma
5 Örgütsel pazarların incelenmesi Anlatım ve tartışma
6 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, satış tahmini ve konumlandırma Anlatım ve tartışma
7 Ürün karmasının incelenmesi Anlatım ve tartışma
8 ARA SINAV
9 Fiyat karmasının incelenmesi Anlatım ve tartışma
10 Tutundurma karmasının genel incelenmesi Anlatım ve tartışma
11 Kişisel satış ve satış geliştirme elemanlarının incelenmesi Anlatım ve tartışma
12 Reklam, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama elemanlarının incelenmesi Anlatım ve tartışma
13 Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım Anlatım ve tartışma
14 Pazarlama yönetiminde organizasyon, uygulama ve denetim Anlatım ve tartışma
15 Stratejik pazarlama planlaması Anlatım ve tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
2 Meslek Yüksekokulları için Temel Pazarlama Bilgileri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2013
3 Pazarlama, Cemal Yükselen, detay yayıncılık, Ankara, 2017

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama dinamiğini kavrama ve alanla ilişkilendirebilme 3͵9͵13 1͵2
2 Çevresel faktörleri gözeterek strateji belirleyebilme 3͵9͵13 1͵2
3 Tüketici davranışının takibinde gözetilmesi gereken konuları yorumlama 3͵9͵13 1͵2
4 Fiyatlama süreçlerini bilme ve saha koşullarına uyumlu strateji geliştirebilme 3͵9͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
15 Son Sınav 1 1 1
50