Ders Bilgileri
RUSÇA-1 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SYD305 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Eyup Karakuş |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders programı, bir öğretmen eşliğinde Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup haftada 5 saat üzerinden bir yarıyıllık dönemi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda konuşma yapabilmelerini, turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim sağlayabilmelerini ve orta düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır |
İçeriği | Kiril Alfabesini tanıma; bu alfabeyle okuyup yazma. Seslerin doğru telaffuzu. Tanışma, kendini tanıtma, selamlaşma. Basit konuşma kalıpları, Basit gramer kuralları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrencilerin Rus Diliyle tanışması ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirmesi.. |
2 | Yabancısı olduğu bir alfabeyi kavrayabilmesi ve benimsemesi. |
3 | İşittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanması. |
4 | Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde etmesi. |
5 | Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlaması. |
6 | Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurabilmesi |
7 | En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanması. |
8 | Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme alışkanlığı elde etmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Rus Dili Alfabesi; Rus dili seslerinin transkripsiyonu; | |
2 | Rusça Yazım Sistemi; Alfabedeki Sesler Ve Türkçede Yerlerini Tutan Sesler; | |
3 | Rusça Yazım Örnekleri; | |
4 | Fonetik | |
5 | Ünlü ve Ünsüz Sesler; Vurgu ve Tonlama; | |
6 | Şahıs Zamirleri, İşaret Zamirleri | |
7 | İsimler (Kendini Tanıtma; Tanıştırma; Selamlama; Hatır Sorma) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsimler (Tanışma,Selamlaşma) | |
10 | Yer Sorma; Yön Belirtme | |
11 | Sayılar; Saat sorma ve Söyleme; | |
12 | İsimlerde cinsiyet kavramı; Sıfatlar; (Otel donanımı, mobilya ve eşyalar) | |
13 | Alışveriş Yapma, Soru Sorma | |
14 | Telefonda Konuşma Biçimleri | |
15 | Fiiller ve Çekimleri (Temel Düzey) | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 28 Derste Rusça-Yeni Başlayanlar İçin”, L.Miller;L.Politova,İ.Rıbakova – Multilingual Y | ||
2 | Russian a practical grammar with exercises” I. Pulkina –Russkiy Yazik Yayınevi “Doroga v Rossiyu”; V. Antonova, M.Nahabina- Multilingual Yay |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin Rus Diliyle tanışması ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirmesi.. | 11 | 1͵2 |
2 | Yabancısı olduğu bir alfabeyi kavrayabilmesi ve benimsemesi. | 4 | 1͵2 |
3 | İşittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanması. | 4͵11 | 1͵2 |
4 | Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde etmesi. | 13 | 1͵2 |
5 | Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlaması. | 11͵13 | 1͵2 |
6 | Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurabilmesi | 11͵13 | 1͵2 |
7 | En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanması. | 4 | 1͵2 |
8 | Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme alışkanlığı elde etmesi. | 9͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |