Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

RUSÇA-1
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD305 Güz 2 2 3 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Eyup Karakuş
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders programı, bir öğretmen eşliğinde Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup haftada 5 saat üzerinden bir yarıyıllık dönemi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda konuşma yapabilmelerini, turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim sağlayabilmelerini ve orta düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır
İçeriği Kiril Alfabesini tanıma; bu alfabeyle okuyup yazma. Seslerin doğru telaffuzu. Tanışma, kendini tanıtma, selamlaşma. Basit konuşma kalıpları, Basit gramer kuralları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrencilerin Rus Diliyle tanışması ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirmesi..
2 Yabancısı olduğu bir alfabeyi kavrayabilmesi ve benimsemesi.
3 İşittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanması.
4 Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde etmesi.
5 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlaması.
6 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurabilmesi
7 En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanması.
8 Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme alışkanlığı elde etmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rus Dili Alfabesi; Rus dili seslerinin transkripsiyonu;
2 Rusça Yazım Sistemi; Alfabedeki Sesler Ve Türkçede Yerlerini Tutan Sesler;
3 Rusça Yazım Örnekleri;
4 Fonetik
5 Ünlü ve Ünsüz Sesler; Vurgu ve Tonlama;
6 Şahıs Zamirleri, İşaret Zamirleri
7 İsimler (Kendini Tanıtma; Tanıştırma; Selamlama; Hatır Sorma)
8 Ara Sınav
9 İsimler (Tanışma,Selamlaşma)
10 Yer Sorma; Yön Belirtme
11 Sayılar; Saat sorma ve Söyleme;
12 İsimlerde cinsiyet kavramı; Sıfatlar; (Otel donanımı, mobilya ve eşyalar)
13 Alışveriş Yapma, Soru Sorma
14 Telefonda Konuşma Biçimleri
15 Fiiller ve Çekimleri (Temel Düzey)
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 28 Derste Rusça-Yeni Başlayanlar İçin”, L.Miller;L.Politova,İ.Rıbakova – Multilingual Y
2 Russian a practical grammar with exercises” I. Pulkina –Russkiy Yazik Yayınevi “Doroga v Rossiyu”; V. Antonova, M.Nahabina- Multilingual Yay

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrencilerin Rus Diliyle tanışması ve bu dile karşı olumlu bir tutum geliştirmesi.. 11 1͵2
2 Yabancısı olduğu bir alfabeyi kavrayabilmesi ve benimsemesi. 4 1͵2
3 İşittiği bir konuşmanın Rusça olduğunu kavrama becerisini kazanması. 4͵11 1͵2
4 Bu dilde doğru telaffuz becerisini elde etmesi. 13 1͵2
5 Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlaması. 11͵13 1͵2
6 Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurabilmesi 11͵13 1͵2
7 En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanması. 4 1͵2
8 Hedeflenen alfabeyle basit metinleri okuyabilme alışkanlığı elde etmesi. 9͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
75