Ders Bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE-5 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
GST301 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğrt. Gör. Dr. Yaşam Umut Bıldırcın |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Başarılı bir akademik çalışma için ihtiyaçları olan gerekli becerileri öğreterek araştırmalarındaki, iş hayatındaki verimliliğini arttırmak. Öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini geliştirmek ve onları seçtikleri çalışma alanına (gastronomi) ait teknik terimler ile donatmak. |
İçeriği | Öğrencilerin izleyen alanlarda beceri geliştirmelerini sağlamak; yazmak, okumak, iletişim, çalışma becerileri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İngilizce doğru telaffuz becerisini elde eder. |
2 | Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar. |
3 | Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurar. |
4 | En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanır. |
5 | Basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma | Anlatma |
2 | Okuma | Anlatma |
3 | Konuşma, dinleme | Anlatma |
4 | “Reported Speech ” | Anlatma |
5 | “Reported Speech ” | Anlatma |
6 | “-ed/ing” sıfatlar | Anlatma |
7 | Tekrar | Anlatma |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Ara sınav değerlendirmesi | Anlatma |
10 | Okuma | Anlatma |
11 | Konuşma, dinleme | Anlatma |
12 | Sıfatlar/Zarflar | Anlatma |
13 | Sıfatların Karşılaştırması | Anlatma |
14 | Zarfların Karşılaştırması | Anlatma |
15 | Tekrar | Anlatma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | İnternetten erişilebilir materyaller, Cd’ler ve diğer kaynaklar. | ||
2 | New Highly Recommended English for the Hotel and Catering Industry. Rwell & Scott. OUP |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İngilizce doğru telaffuz becerisini elde eder. | 11 | 1͵2 |
2 | Çok basit düzeyde dilbilgisi kazanımı sağlar. | 11 | 1͵2 |
3 | Temel seviyede (selamlaşma, tanışma vs.) cümle kurar. | 11 | 1͵2 |
4 | En basit haliyle zamanları kullanabilme becerisi kazanır. | 11 | 1͵2 |
5 | Basit metinleri okuyabilme becerisi elde eder. | 11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 8 | 8 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
150 |