Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

RUSÇA-3
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD406 Bahar 2 2 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Eyup KARAKUŞ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bir öğretmen eşliğinde Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup haftada 4 saat üzerinden bir yarıyıllık dönemi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda konuşma yapabilmelerini, turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim sağlayabilmelerini ve orta düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
İçeriği Zaman kavramlarıyla tanışma; Basit soru sorma yöntemleri, Temel gramer kuralları ve en basit şekliyle diyalog kurabilme.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Kiril alfabesiyle okuma becerisine sahip olur.
2 En alt seviyede söylenenleri anlama becerisi kazanır.
3 Temel düzeyde gramer bilgisi edinir.
4 Öğrencinin ilgili dilde çok temel konuşma kalıplarına sahip olur.
5 Bu dili konuşanlar/müşteriler karşısında istenileni/sorunu anlayabilme yetkinliğine erişir.
6 Rusça konuşan insanlarla iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Hedef dilin mantığını kavrar.
8 Rusçadan Türkçeye çeviriır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Zaman Kavramları; Günler, Aylar ve Mevsimler Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
2 Kipler: Emir ve Şart Kipleri Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
3 Bağlaçlar Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
4 Zarflar Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
5 Basit Cümle Yapıları -I Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
6 Sıfatlar Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
7 Rus İsimleri, kısaltmaları ve hitap şekilleri Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
8 Ara Sınav Sınav
9 Soru kelimeleri “Kim”, “Nerede” Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
10 Soru Kelimeleri: “Nasıl”, “Niçin” ve diğerleri Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
11 Değişik Ortamlarda diyalog örnekleri Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
12 Fiil Çekimleri (Gelişmiş) Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
13 Basit Cümle Yapıları -II Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
14 Telefon Konuşmaları Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
15 Müşteri/Turist Diyalogları Anlatım-Sınıf Etkinlikleri
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Turizm Öğrencileri İçin Rusça; Eyup KARAKUŞ L.Miller;L.Politova,İ.Rıbakova. (2004). “28 Derste Rusça-Yeni Başlayanlar İçin”, Multilingual Yayınları, İstanbul.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Kiril alfabesiyle okuma becerisine sahip olur. 3 1͵2
2 En alt seviyede söylenenleri anlama becerisi kazanır. 13 1͵2
3 Temel düzeyde gramer bilgisi edinir. 4 1͵2
4 Öğrencinin ilgili dilde çok temel konuşma kalıplarına sahip olur. 4 1͵2
5 Bu dili konuşanlar/müşteriler karşısında istenileni/sorunu anlayabilme yetkinliğine erişir. 11 1͵2
6 Rusça konuşan insanlarla iletişim kurabilme becerisi kazanır. 9 1͵2
7 Hedef dilin mantığını kavrar. 4 1͵2
8 Rusçadan Türkçeye çeviriır. 4͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
75