Ders Bilgileri
MATEMATİK I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
MAT105 | Güz | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Sefa Çetin |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Lise öğretim programı kapsamındaki eksiklikleri gidermek ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmek, Mühendislik alanında karşılaştığı problemleri analiz etmek, tartışma ve değerlendirme özelliklerini geliştirmek. |
İçeriği | Sayılar, fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar, fonksiyonlarda limit ve süreklilik, türev, türevin çeşitli uygulamaları, rolle ve ortalama değer teoremleri, belirsiz şekiller, parametrik denklemler, Kutupsal koordinatlar, diferansiyel, eğri çizimleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Analitik düşünceyi geliştirir. |
2 | Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneğini geliştirir ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır. |
3 | Temel matematiksel becerileri (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) uygular. |
4 | Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme yapar. |
5 | Sayı sistemlerini kullanır. |
6 | Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları açıklar. |
7 | Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını açıklar. |
8 | Türev kavramını açıklar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kümeler | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
2 | Reel sayılar, karmaşık sayılar | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
3 | Fonksiyonlar | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
4 | Bazı özel fonksiyonlar | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
5 | Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların incelenmesi | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
7 | Limit | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Türev | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
10 | Türevin çeşitli uygulamaları | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
11 | Bir fonksiyonda maksimum minimum değerleri | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
12 | Maksimum ve minimum problemleri | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
13 | Rolle ve ortalama değer teoremi | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
14 | Belirsiz şekiller ve diferansiyel | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
15 | Eğri çizimleri | Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
16 | Son sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Balcı, M., “Analiz I”, Balcı Yayınları, 2001. | ||
2 | Çözümlü Analiz Problemleri cilt I-II ,Prof. Dr. Abdülkadir Özdeğer | ||
3 | Yüksek Matematil cilt I-II; Prof. Ahmet Karadeniz, , Çağlayan kitabevi, İstanbul,1999 | ||
4 | -“Advanced Calculus” David V. Widder , Prentice-Hall,1968 3) “Calculus” Thomas- Finney Addison-Wesley |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Analitik düşünceyi geliştirir. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
2 | Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneğini geliştirir ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
3 | Temel matematiksel becerileri (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) uygular. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
4 | Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme yapar. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
5 | Sayı sistemlerini kullanır. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
6 | Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları açıklar. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
7 | Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını açıklar. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
8 | Türev kavramını açıklar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 9 | 2 | 18 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |