Ders Bilgileri
SEDİMANTOLOJİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
JM223 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Muhsin EREN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sedimantolojinin temel prensiplerini tanımlamak. |
İçeriği | Sedimantoloji; ayrışma, aşınma, taşınma, çökelim, diyajenez, tortul yapılar ve çökelme ortamları, tortul kayaç ve yapılarının tanıtılması, reynold deneyi (akışkan akış tiplerini), tane boyu analizi ve arazi gezisi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
2 | Sedimantolojinin genel kavramlarını ve tarihçesini açıklar. |
2 | Sedimenter döngünün evrelerini açıklar. |
3 | Akışkan içindeki tane hareket tiplerini, sediment yüklerini, hjulstrom diyagramını ve akış regimlerini açıklar. |
4 | Diyajenezi açıklar. |
5 | Tortul yapıları açıklar. |
6 | İz fosilleri tanımlar. |
7 | Çökelme ortamları açıklar. |
8 | Tortul kayaçları arazide ve laboratuarda analiz eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sedimantolojinin genel kavramları ve tarihçesi | Sunum |
2 | Sedimenter döngü (ayrışma) | Sunum |
3 | Sedimenter döngü (taşınma, çökelme) | Sunum, uygulama |
4 | Tane hareket tipleri, sediment yükleri, hjulstrom diyagramı, akış rejimleri | Sunum, laboratuar/uygulama |
5 | Sedimenter döngü (diyajenez) | Sunum, laboratuar |
6 | Sedimenter doku (tane boyu, yuvarlaklık, küresellik, doku analizleri vb.) | Sunum, uygulama |
7 | Katmanların üst yüzeyinde görülen tortul yapılar | Sunum, laboratuar |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Katmanların alt yüzeyinde ve içinde görülen tortul yapılar | Sunum, laboratuar |
10 | Deformasyon yapıları | Sunum, laboratuar |
11 | Biyojenik yapılar ve iz fosiller | Sunum, laboratuar |
12 | Çökelme ortamı: karasal | Sunum |
13 | Çökelme ortamı: g | Sunum |
14 | Çökelme ortamı: denizel | Sunum |
15 | Çökelme ortamların tipik çökelleri | Sunum |
16 | Son sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sedimantoloji ders notları | Temel kaynak | Fotokopi ve PDF |
2 | Principles of sedimentology and stratigraphy | Yardımcı kaynak | Boggs, S., 1987; Macmillan Publ., New York, 784 p |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
2 | Sedimantolojinin genel kavramlarını ve tarihçesini açıklar. | 1͵4 | 1͵2 |
2 | Sedimenter döngünün evrelerini açıklar. | 1͵4 | 1͵2 |
3 | Akışkan içindeki tane hareket tiplerini, sediment yüklerini, hjulstrom diyagramını ve akış regimlerini açıklar. | 1͵4 | 1͵2 |
4 | Diyajenezi açıklar. | 1͵4 | 1͵2 |
5 | Tortul yapıları açıklar. | 1͵4 | 1͵2 |
6 | İz fosilleri tanımlar. | 4 | 1͵2 |
7 | Çökelme ortamları açıklar. | 1͵4 | 1͵2 |
8 | Tortul kayaçları arazide ve laboratuarda analiz eder. | 4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 4 | 4 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 1 | 1 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |