Ders Bilgileri
JEOLOJİDE TEKNİK ÇİZİM VE TASARIM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
JM112 | Bahar | 1 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Cüneyt GÜLER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Jeoloji Mühendisliği mesleği ve eğitimi için gerekli temel çizim-yazım ekipmanlarını ve tekniklerini açıklamak; çeşitli jeolojik problemlerin çözümünde çizim yöntemlerini kullanmak; tasarımlar yapmak; 2 ve 3 boyutlu düşünme kabiliyetini geliştirmek. |
İçeriği | Çizim-yazım araç ve gereçleri; çizimin unsurları; tasarı geometri; cisimlerin bir düzleme izdüşümleri; doğrultu ve eğim açıları; topoğrafik haritalar; topoğrafik kesit (profil); süreksizliklerin doğrultu ve eğim açıları; düzlemin topoğrafik yüzeyle yaptığı arakesit doğrusu; jeoloji haritaları; görünür eğim açısı; perspektif ve blok diyagramlar; topoğrafik verileri kullanarak 3 boyutlu arazi maketi oluşturma. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çizim-yazım araç ve gereçlerini tanımlar ve mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır |
2 | Çizimin unsurlarını ve tasarı geometrisini açıklar |
3 | Cisimlerin bir düzleme izdüşümlerini açıklar |
4 | Topoğrafik haritaları tanımlar ve topoğrafik kesit çizer |
5 | Bir düzlemin topoğrafik yüzeyle yaptığı arakesit doğrusunu bulur |
6 | Jeolojik haritaları açıklar |
7 | Perspektif kavramını ve blok diyagram oluşturmayı açıklar |
8 | Topoğrafik verileri kullanarak 3 boyutlu arazi maketi oluşturur |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çizim-yazım araç ve gereçlerinin tanıtılması | Anlatım, tartışma |
2 | Çizimin unsurları | Anlatım, tartışma |
3 | Tasarı geometri | Anlatım, tartışma |
4 | Cisimlerin bir düzleme izdüşümleri | Anlatım, tartışma |
5 | Cisimlerin bir düzleme izdüşümleri | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
6 | Doğrultu ve eğim açıları | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
7 | Topoğrafik haritalar | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Topoğrafik kesit (profil) çıkarılması | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
10 | Süreksizliklerin doğrultu ve eğim açılarının çizim yöntemiyle bulunması | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
11 | Düzlemin topoğrafik yüzeyle yaptığı arakesit doğrusunun çizim yöntemiyle bulunması | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
12 | Jeoloji haritaları | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
13 | Görünür eğim açısının bulunması | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
14 | Perspektif kavramı ve blok diyagramlar | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
15 | Topoğrafik veriler kullanılarak 3 boyutlu arazi maketinin oluşturulması | Anlatım, tartışma, rehberli uygulama |
16 | Son sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders Notları | Öğretim Üyesinin Ders Notları | |
2 | Kitap | Gözübol, A.M., Eroskay, O., 1981. Teknik Çizim ve Tasarı Geometri, İstanbul Üniversitesi Yayın no: 2730 | |
3 | Kitap | Karaman, M.E., 1995. Yapısal jeoloji ve uygulamaları, Devran Matbaası, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çizim-yazım araç ve gereçlerini tanımlar ve mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır | 1͵4 | 1͵2 |
2 | Çizimin unsurlarını ve tasarı geometrisini açıklar | 1͵4 | 1͵2 |
3 | Cisimlerin bir düzleme izdüşümlerini açıklar | 1͵2͵4 | 1͵2 |
4 | Topoğrafik haritaları tanımlar ve topoğrafik kesit çizer | 1͵2͵4 | 1͵2 |
5 | Bir düzlemin topoğrafik yüzeyle yaptığı arakesit doğrusunu bulur | 1͵2͵4 | 1͵2 |
6 | Jeolojik haritaları açıklar | 1͵4 | 1͵2 |
7 | Perspektif kavramını ve blok diyagram oluşturmayı açıklar | 1͵2͵4 | 1͵2 |
8 | Topoğrafik verileri kullanarak 3 boyutlu arazi maketi oluşturur | 1͵2͵4͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 10 | 1 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |