Ders Bilgileri
MESLEKİ ALAN ÇALIŞMASI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
JM250 | Bahar | 0 | 4 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Bölüm Öğretim Üyeleri |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Teorik bilgilerini görsel öğrenme ile pekiştirmek. |
İçeriği | Meslek dersleriyle ilgili konularda uygulama yapmak ve öğrencilerin bilgi ve görgülerini arttırmak amacıyla Mersin civarındaki sahalarda teknik gezi yapılması, kurumlar ve işletmelerdeki (sanayi kuruluşları, maden ocakları) hammadde temini ve üretim faaliyetlerinin gözlemlenmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kayaç türlerini ayırt eder. |
2 | Kaya topluluklarını arazide sınıflandırır. |
3 | Kayaç birimleri arasındaki dokanakları belirler. |
4 | Maden ocaklarında hangi faaliyetlerin yürütüldüğünü açıklar. |
5 | Hammaddeden ürüne kadar proseslerin ana hatlarını açıklar. |
6 | Doğal kaynakların değerlendirilme yöntemlerini açıklar. |
7 | Arazideki jeolojik olayları açıklar. |
8 | Kayalardaki deformasyon yapılarını tanımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kayaç türlerini tanıma ve birimleri sınıflandırma | Saha gözlemi |
2 | Kayaç birimleri arasındaki dokanakları ve fayları tanıma | Saha gözlemi |
3 | Fosil yataklarını inceleme yöntemleri | Anlatım ve gözlem |
4 | Makrofosillerin tanınması ve yaş yorumları | Saha gözlemi |
5 | Tortul kayaç ve yapıların tanınması | Anlatım ve gözlem |
6 | Tortul kayaç ve yapıların yorumlanması | Anlatım |
7 | Mermer ocaklarının incelenmesi | Anlatım ve gözlem |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Çimento hammadde potansiyel alanlarının incelenmesi | Saha gözlemi |
10 | Çimento üretim proseslerinin görülmesi | İşletme gözlemi ve anlatım |
11 | Kuvars ocaklarının incelenmesi | Anlatım ve saha gözlemi |
12 | Kuvars ocaklarının incelenmesi, Arazi Çalışması | Saha gözlemi |
13 | Cam üretim faaliyetlerinin izlenmesi | İşletme gözlemi |
14 | Cam üretim faaliyetlerinin izlenmesi | İşletme gözlemi |
15 | Tekrar | Anlatım |
16 | Son sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Meslek dersleri ile ilgili kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 14 | 1. Arazi Çalışması |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kayaç türlerini ayırt eder. | 2͵3 | 1͵2͵3 |
2 | Kaya topluluklarını arazide sınıflandırır. | 2͵3 | 1͵2͵3 |
3 | Kayaç birimleri arasındaki dokanakları belirler. | 3͵4 | 1͵2͵3 |
4 | Maden ocaklarında hangi faaliyetlerin yürütüldüğünü açıklar. | 3͵4͵7 | 1͵2͵3 |
5 | Hammaddeden ürüne kadar proseslerin ana hatlarını açıklar. | 3͵6 | 1͵2͵3 |
6 | Doğal kaynakların değerlendirilme yöntemlerini açıklar. | 3͵6 | 1͵2͵3 |
7 | Arazideki jeolojik olayları açıklar. | 3͵7 | 1͵2͵3 |
8 | Kayalardaki deformasyon yapılarını tanımlar. | 2͵3 | 1͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 1 | 3 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |