Ders Bilgileri
TARİHSEL JEOLOJİ VE PALEONTOLOJİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
JM227 | Güz | 3 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Nurdan İnan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dünyanın oluşumundan günümüze kadar geçirdiği biyolojik, coğrafik, iklimsel ve tektonik değişimleri jeolojik zamanlar ölçeğinde tanımlamak, günümüzdeki değişimleri tartışmak. |
İçeriği | Evrenin, güneş sistemi ve yeryuvarının oluşumu; yerkabuğunun, atmosfer ve deniz suyunun kökeni, jeolojik yaş ve jeolojik zaman cetveli; jeoloji tarihinin başlıca fosil kayıtları ve evrim, prekambriyen tarihi, paleozoyik tarihi, mezozoik ve kenozozik tarihi; yaşam, iklim, coğrafya, ve orojenez hakkında genel bilgi; jeolojik zamanlar boyunce büyük yok oluşumlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Jeolojik zaman ve jeolojik yaş kavramlarını tanımlar. |
2 | Yeryuvarının oluşum aşamalarını tanımlar. |
3 | Jeolojik zaman boyunca kıtaların evrimini tanımlar. |
4 | Jeolojik devirlerde canlı evrimindeki önemli adımları tanımlar. |
5 | Jeolojik devirlerdeki iklim mekanizmalarını tanımlar ve bunları güncel proseslere uygular. |
6 | Jeolojik devirlerdeki coğrafyayı tanımlar ve bunları güncel proseslere uygular. |
7 | Jeolojikdevirlerdek önemli dağ oluşumlarını tanımlar ve bunları güncel proseslere uygular. |
8 | Önemli evrim adımlarını tanımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dünyanın jeoloji tarihi ve önemli evrim adımlarının fosil kanıtlarla belirlenmesi | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
2 | Jeoloji Tarihindeki belli başlı toplu yokolmalar, orojenik (dağ oluşum) hareketler, bunların nedenleri ve paleobiyolojik - paleocoğrafik sonuçları. | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
3 | Dünyanın oluşumu ve prekambriyen | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
4 | Erken paleozoyik (kambriyen, ordovisiyen ve siluriyen) | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
5 | Geç paleozoyik ( devoniyen, karbonifer ve permiyen) | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
6 | Mesozoyik | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
7 | Senozoyik | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
8 | Ara Sınav | Sınav |
9 | Jeolojik zamanlarda önemli orojenezler | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
10 | Belgesel izleme -K/T geçişindeki toplu yokolma -karaya geçen ilk bitkiler ve ozon tabakasının oluşumu | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
11 | Önemli evrim adımları: trilobitler, graptolitler, mercanlar, brakiyopodlar, ammonitler , balıklar, amphibialar, dinozorlar, kuşlar, atlar ve fillerin evrimi) | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
12 | Önemli evrim adımları: foraminiferler (fusulinidae, orbitoididae, nummulitidae, alveolinidae), balıklar, sürüngenler | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
13 | Önemli evrim adımları: dinozorlar, kuşlar, atlar, filler, primatlar ve insan | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
14 | Günümüz, Seminer | Anlatım, sunum, fosil el örnekleri |
15 | Genel tekrar | Anlatım ve sunum |
16 | Son sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kitap | Tarihsel Jeoloji | İnan,N.& Taslı, K., 2006, 2009, Tarihsel Jeoloji, Mersin Üniversitesi Yayınları, No.15 / |
3 | Kitap | Türkiye’nin Önemli Omurgasız Fosilleri | İnan,N., 2008, Türkiye’nin Önemli Omurgasız Fosilleri, TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları, No.287. |
3 | Kitap | Tarihsel Jeoloji, Jeolojik Devirlerde Yaşam ve Önemli Evrim Adımları | İnan,N.2013, Seçkin yayıncılık, 175s. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.1 | 12 | Seminer |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Jeolojik zaman ve jeolojik yaş kavramlarını tanımlar. | 2͵4 | 1͵2͵3 |
2 | Yeryuvarının oluşum aşamalarını tanımlar. | 3͵4 | 1͵2͵3 |
3 | Jeolojik zaman boyunca kıtaların evrimini tanımlar. | 3͵4 | 1͵2͵3 |
4 | Jeolojik devirlerde canlı evrimindeki önemli adımları tanımlar. | 3͵4͵5 | 1͵2͵3 |
5 | Jeolojik devirlerdeki iklim mekanizmalarını tanımlar ve bunları güncel proseslere uygular. | 2͵3͵4 | 1͵2͵3 |
6 | Jeolojik devirlerdeki coğrafyayı tanımlar ve bunları güncel proseslere uygular. | 2͵3͵4͵5 | 1͵2͵3 |
7 | Jeolojikdevirlerdek önemli dağ oluşumlarını tanımlar ve bunları güncel proseslere uygular. | 2͵3͵4͵5 | 1͵3 |
8 | Önemli evrim adımlarını tanımlar. | 3͵4͵5͵7 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 4 | 8 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 6 | 18 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |