Ders Bilgileri
JEOTERMAL JEOLOJİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
JM458 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç.Dr. Zübeyde HATİPOĞLU BAĞCI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Jeotermal tanımı ve önemi ile jeotermal alanların jeolojik özellikleri ve araştırma yöntemlerinin öğretilmesi |
İçeriği | Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özellikleri, jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri, sondaj yöntemleri, jeotermal modelleme |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özelliklerini tanımlayabilir. |
2 | Jeotermal alanlarda kullanılan araştırma yöntemlerini tanımlayabilir. |
3 | Jeotermal modelleme kavramını tanımlayabilir. |
4 | Türkiye’ deki jeotermal alanları tanımlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım ve tartışma |
2 | Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özellikleri | Anlatım ve tartışma |
3 | Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeolojik karekterizasyon | Anlatım ve tartışma |
4 | Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeofizik | Anlatım ve tartışma |
5 | Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeokimya | Anlatım ve tartışma |
6 | Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeokimya | Anlatım ve tartışma |
7 | Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; izotopik karekterizasyon | Anlatım ve tartışma |
8 | Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeotermometreler | Anlatım ve tartışma |
9 | Ara sınav | Yazılı sınav |
10 | Jeotermal alanlarda uygulanan sondaj yöntemleri | Anlatım ve tartışma |
11 | Jeotermal enerji kullanım alanları ve çevresel etkileri | Anlatım ve tartışma |
12 | Jeotermal modelleme | Anlatım ve tartışma |
13 | Türkiye’ deki önemli jeotermal alanların jeolojik özellikleri ve yapılan uygulamalar | Anlatım ve tartışma |
14 | Türkiye’ deki önemli jeotermal alanların jeolojik özellikleri ve yapılan uygulamalar | Anlatım ve tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım ve tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kitap | Huenges E. “Geothermal Energy Systems, Exploration, Development and Utilization”, Wiley-VCH, 464 p (2010) | |
2 | Kitap | Gupta, H., Roy, S., “Geothermal Energy: An Alternative Resource for 21st Century” Elsevier, 280 p. (2007) |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özelliklerini tanımlayabilir. | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Jeotermal alanlarda kullanılan araştırma yöntemlerini tanımlayabilir. | 2͵3 | 1͵2 |
3 | Jeotermal modelleme kavramını tanımlayabilir. | 2͵3 | 1͵2 |
4 | Türkiye’ deki jeotermal alanları tanımlayabilir. | 2͵3 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 5 | 2 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |