Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

JEOTERMAL JEOLOJİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
JM458 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç.Dr. Zübeyde HATİPOĞLU BAĞCI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Jeotermal tanımı ve önemi ile jeotermal alanların jeolojik özellikleri ve araştırma yöntemlerinin öğretilmesi
İçeriği Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özellikleri, jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri, sondaj yöntemleri, jeotermal modelleme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özelliklerini tanımlayabilir.
2 Jeotermal alanlarda kullanılan araştırma yöntemlerini tanımlayabilir.
3 Jeotermal modelleme kavramını tanımlayabilir.
4 Türkiye’ deki jeotermal alanları tanımlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatım ve tartışma
2 Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özellikleri Anlatım ve tartışma
3 Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeolojik karekterizasyon Anlatım ve tartışma
4 Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeofizik Anlatım ve tartışma
5 Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeokimya Anlatım ve tartışma
6 Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeokimya Anlatım ve tartışma
7 Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; izotopik karekterizasyon Anlatım ve tartışma
8 Jeotermal alanlardaki araştırma yöntemleri; jeotermometreler Anlatım ve tartışma
9 Ara sınav Yazılı sınav
10 Jeotermal alanlarda uygulanan sondaj yöntemleri Anlatım ve tartışma
11 Jeotermal enerji kullanım alanları ve çevresel etkileri Anlatım ve tartışma
12 Jeotermal modelleme Anlatım ve tartışma
13 Türkiye’ deki önemli jeotermal alanların jeolojik özellikleri ve yapılan uygulamalar Anlatım ve tartışma
14 Türkiye’ deki önemli jeotermal alanların jeolojik özellikleri ve yapılan uygulamalar Anlatım ve tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatım ve tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kitap Huenges E. “Geothermal Energy Systems, Exploration, Development and Utilization”, Wiley-VCH, 464 p (2010)
2 Kitap Gupta, H., Roy, S., “Geothermal Energy: An Alternative Resource for 21st Century” Elsevier, 280 p. (2007)

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Jeotermal alanların jeolojik ve hidrojeolojik özelliklerini tanımlayabilir. 2͵3 1͵2
2 Jeotermal alanlarda kullanılan araştırma yöntemlerini tanımlayabilir. 2͵3 1͵2
3 Jeotermal modelleme kavramını tanımlayabilir. 2͵3 1͵2
4 Türkiye’ deki jeotermal alanları tanımlayabilir. 2͵3 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 5 2 10
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 2 2
75